UPDATE: Ovidiu Popescu a demisionat azi, 10 mai 2012, din fucția de director al Centrului Municipal de Cultură „Constantin Brâncuși”. În cererea scrisă de demisie înaintată primarului Florin Cârciumaru a invocat „motive medicale”.
Pentru că, până acum, la jumătatea mandatului său managerial de trei ani, Ovidiu Popescu ne-a demonstrat tuturor că nu se califică nici ca om, nici ca profesionist pentru a gestiona povara Brâncuși la Târgu Jiu.
Plin de impresii foarte bune despre el însuși , copleșit de complexe de superioritate, încearcă să compenseze prin logoree și diversiuni lipsa de activitate. El e foarte deștept, în mintea lui, și înconjurat de proști care nu sesizează, crede el, jocul dublu pe care-l face permanent. Susținător dintotdeauna al teroristului cultural Radu Varia, demolatorul Coloanei Infinite, elogiat deunăzi la Academia Română în prezența lui Ovidiu Popescu. Deținător de funcție în Mișcarea Europeană, structură de nuanță masonică, și șef de dată recentă al unei loji masonice. De ce e relevant asta: pentru că, în ultimele decenii, masonii s-au zbătut să acrediteze ideea că Brâncuși s-a format ca artist în sânul acestei mișcări, care i-ar fi dictat și întreaga operă. Tot ei spun că Brâncuși și opera lui n-au nicio legătură cu România. Ovidiu Popescu e unul dintre ei. De altfel, în spatele Centrului American de Reinterpretare a Creației Brâncușiene, propus a fi construit la poalele Coloanei Infinite, se aflau niște iudeo-masoni, care n-au renunțat nici acum la acest proiect abominabil. Masonul Popescu nu li s-a împotrivit niciodată, din contră. Nici ca ziarist, înainte de directoratul de la Centrul Brâncuși, nici apoi.
Partea cu adevărat frumoasă: Ovidiu Popescu e întemeietor de radio la Târgu Jiu, în anii ’90, când a generat o stare de spirit și un curent social: Radio Târgu Jiu. Când buzunarul propriu i-a devenit mai drag decât acest copil al său, Popescu n-a mai făcut nici presă. Printre altele, a primit ca cadou de la Primăria Târgu Jiu, pe de-a moaca, un spațiu comercial ultra-central, unde s-a apucat să facă castroane și căni cu chipul lui Brâncuși. Ceva mai chicios nu știu să existe. Deci, Popescu se ocupă de Brâncuși de mult timp.
Plenipotențiar, Popescu se crede și mega expert în consilierea politică. De fapt, e un fel de moarte a pasiunii și în acest domeniu. Pe Radu Angheloiu l-a sfătuit și i-a scris o scrisoare deschisă în campania pentru alegerile interne din PNL, prin care acuza metodele securiste și securiștii din partid. De ajuns să-i sară tot PNL-ul în cap lui Angheloiu. Popescu l-a scos pe clientul său în afara politicii și a administrației publice județene. Suficient ca Angheloiu, care acum nu mai e nici la etcetera pe vreo listă de candidați, să nu-l uite niciodată. Deci, dacă doriți așa consiliere de la așa expert, vă puteți înghesui .
Îi lipsește cu desăvârșire respectul de sine. În prima etapă a concursului pentru Centrul Brâncuși, n-a fost în stare să termine de scris proiectul managerial în termen. GORJNEWS a făcut dovada atunci, dar Cârciumaru tot i l-a primit, ilegal. Notat cu 3,80, Popescu s-a plâns amicilor că a fost executat pentru că primarul ar fi aflat că el semnează cu pseudonimul “Mihail Firan” editoriale anti-PSD în ziarul “Pandurul”. Ca să-și vadă visul cu ochii și scaunul de director sub cur, Popescu s-a jurat pe Biblia deschisă la Evanghelia după Ioan, în direct, la GORJ TV, că nu el este “Mihail Miran”. Apoi a dat iar examen, singur, și a câștigat. Scârbos, foarte scârbos.
Acesta e omul în grija căruia a fost dat Brâncuși la Târgu Jiu. Un tip malefic, fără principii, fără scrupule, autosuficient și respingător, în jurul căruia acum nu se construiește nimic benefic orașului și Ansamblului Sculptural “Calea Eroilor”.
Și-a câștigat postul de director din a doua încercare, după ce s-a jurat la GORJ TV că el nu scrie editoriale anti-PSD.
Știut de toată lumea ca slugoi al teroristului cultural Radu Varia, nu s-a dezis nicio clipă de el și acțiunile sale. Pe site-ul Centrului Brâncuși nu e niciun rând despre Varia și perioada neagră a Coloanei Infinite, 1996 – 2000. Mai mult, în prima sa conferință de presă, în februarie 2011, Popescu l-a elogiat pe Varia pentru că a trecut Ansamblul Brâncuși pe o listă improvizată a UNESCO și s-a angajat că va iniția demersurile necesare înscrierii definitive a operelor brâncușiene de la Târgu Jiu în patrimoniul UNESCO. O pistă falsă, cum bine spunea profesorul Zenovie Cârlugea. Siturile arheologice de la Samisegetusa sunt de ani buni pe acea listă și nimeni nu le ferește de barbarii. Anul trecut chiar s-au construit niște fundații ale unor construcții noi, peste acele situri. Presa națională a mediatizat și fotografii cu fecale, în zona zidurilor antice de la Sarmisegetusa. Popescu, însă, a mințit pe toată lumea că dacă intră Ansamblul Brâncuși în UNESCO nici musca nu mai zboară pe aici fără aprobare! Fals. Orașul Târgu Jiu, proprietarul operelor, e obligat legal să-și construiască mecanismele protejării lui. Or, ce a făcut acest ordinar de Ovidiu Popescu, pus de Cârciumaru să protejeze Ansamblul? Doar ce i-au dictat Varia și iudeo-masonii printre care e băgat până în gât. Singurele lor interese e ca Ansamblul să dispară sau să-și piardă cât mai mult din originalitate și autenticitate.
În privința Porții Sărutului, deși se cunoștea că plouă în interiorul monumentului, Popescu a făcut primele evaluări abia la sfârșitul lui septembrie 2011. Dinadins, suficient de târziu ca să fie în preajma iernii și să se concluzioneze că nu mai e timp să se intervină în acel an. A recunoscut-o chiar Popescu, într-o conferință de presă din februarie 2012: „la 27 septembrie, restauratorul Dorin Dănilă a decis înlocuirea totală a foliei de plumb de pe acoperământul Porții Sărutului. În 2010 fusese o intervenție de urgență, pentru plombarea zonelor de infiltrare. Ne-am dat seama că nu mai putem interveni în 2011, și atunci Dorin Dănilă a verificat siliconul, chituind cât de cât pe unde era necesar.” Domnule primar Cârciumaru, în 2011 la Târgu Jiu n-a fost război. Din contră: liniște și pace. Popescu știa că plouă în Poarta Sărutului și a avut timp berechet să se urce pe acoperământ, să vadă ce și cum și să intervină urgent. De ce nu a făcut-o, domnule primar?
În ianuarie 2012, Popescu declara că nu începe restaurarea pentru că Primăria n-are bani și pentru că e iarnă. Purtătorul de cuvânt al Primăriei a replicat imediat: “Există bani pentru restaurare, dar Popescu nu i-a cerut. Nu există nicio cerere în acest sens din partea Centrului Brâncuși”. Acum suntem în prag de vară, deci nici scuza cu iarna nu mai ține. Dinspre Centrul Brâncuși ni se spune că se fac în continuare analize la Poarta Sărutului și Coloana Infinită. Nici vorbă de începerea restaurării. E limpede: se așteaptă din nou, iarna.
În proiectul managerial cu care și-a adjudecat postul de director, Popescu a scris cu mâna lui că Centrul Brâncuși nu avea niciun angajat, când l-a preluat el. Prin urmare, pe Buliga el l-a reangajat. Despre acesta, sculptorul Paul Popescu s-a găsit abia acum să dezvăluie că în 2010 a spălat cu detartrant Scaunele, Masa Tăcerii și Poarta Sărutului, care au albit brusc. Pentru astfel de fapte, ar merita redeschis Canalul Dunărea Marea Neagră, și Buliga trimis acolo, ca șef de lucrare. Ansamblul Brâncuși este unul din pilonii identității culturale naționale. La integritatea lui fizică, Popescu și Buliga atentează cu prea multă seninătate și nesancționați de nimeni!
De zeci de ani, specialiștii se pronunță în privința reconfigurării Căii Eroilor, axa care leagă monumentele, astfel încât operele brâncușiene să respire diferit. Pentru că Varia a cerut neapărat mutarea de pe axă a Bisericii Sfinții Apostoli Petru și Pavel, Popescu tace, deocamdată, neputându-și contrazice idolul.
Peste tăcerea asta au venit declarațiile recente ale primarului Florin Cârciumaru, la debut de campanie electorală: “vom pava cu pavele toată Calea Eroilor, vom monta stâlpi pietonali mai deosebiţi faţă de ce a fost până acum şi, de asemenea, pentru delimitarea trotuarelor nu vom mai folosi bordură. Vom pava la același nivel şi trotuarul şi carosabilul, vom folosi culori diferite, dar vom monta stâlpi din fontă pentru delimitarea trotuarului”. Vorbele acestea, slobozite parcă din gândirea de beton amprentat a arhitectului Titi Florescu, pe mine m-au înghețat. De când e primarul nostru arhitect? De când și de unde știe cu lux de amănunte, înaintea oricărui concurs de proiecte, cum va arăta Calea Sacră a Artei Moderne? Că-l sună Becali pe Stoichiță pe bancă să-I zică pe cine să schimbe e una, dar să te bagi în asemenea delicatețuri e nepermis, pentru un primar care are, deja, în tolbă o realizare arhitectonică de excepție: centrul Târgu Jiului, tumoarea care taie Axa Brâncuși.
Acum, să fim înțeleși: dacă la Centrul Brâncuși ar fi manager un profesionist, primarul n-ar avea voie și nici loc să spună asemenea prostii. Din păcate, Centrul Brâncuși e condus de un neica-nimeni, ale cărui fapte dovedesc că e interesat doar să distrugă, să tărăgăneze, să simuleze că face.
În ediția viitoare a GORJNEWS ne vom minuna alături de cititorii nostri, detaliind ce a mințit că face Popescu în proiectul managerial și ce brânză a făcut până acum.
Până atunci, un binemeritat “HUOOOOOO!” consilierilor locali Ciongaru, Mergea și Nichifor, membrii în Consiliul de Administrație al Centrului Brâncuși, vinovați moral și profesional de menținerea lui Ovidiu Popescu într-un post cu care n-are nicio legătură. Tot domniile lor l-au și re-evaluat, recent, acordându-I nota zece fără câteva sutimi. Repet: “HUOOOOOO!”