Persoana vinovată de producerea accidentului deţinea asigurare la Carpatica Asig SA Târgu-Jiu. Rămas cu poliţa de asigurare în braţe şi cu autoutilitara marca „Citroen Jumper” lovită, proprietarul acesteia a trecut pragul societăţii de asigurare cu patru luni în urmă. Reprezentanţii acesteia i-au diagnosticat autovehiculul, ocazie cu care au constatat că se impune achiziţia unei piese ce urma a fi schimbată.
Din păcate, nici în momentul de faţă victima acestei înşelăciuni nu poate şti cu certitudine când va beneficia din nou de maşina aflată în proprietatea sa.
„Nu pot să vă dau mai multe lămuriri. Pur şi simplu nu pot. Ştiu despre ce e vorba. Dosarul este în lucru, se repară maşina”, spune inspectorul de daune Cristian Dobre. Numai că reparaţia durează aşa mult de parcă ar fi vorba de un vapor. În plus, tipul de la asigurări are un tupeu imens, minţind fără jenă atunci când spune că „se repară maşina”, în condiţiile în care nici nu a fost demarată repararea autoturismului. Văzând că Dobre se pierde, intervine în discuţie şi jurista Carpatica Asig SA, care citează din cărţi cum că „societatea de asigurări are la dispoziţie 90 de zile să facă cercetări cu privire la cauza producerii accidentului; suntem în termenul legal”. După ieşirea juristei din scenă, reintră Dobre care, în aceeaşi notă mincinoasă, susţine că „reparaţia este în curs de finalizare, mai durează câteva zile”.
La scurt timp, Cristian Dobre vine cu o altă variantă. După ce declarase, în prealabil, că „reparaţia e în curs de desfăşurare”, îşi revizuieşte poziţia, spunând că „este un dosar mai deosebit, nu se prea găsesc piese. E vorba de un stâlp care nu vine. Trebuie să se comande pe extern. Nu putem să comandăm tot chenarul pentru o bucată mai mică”. Altfel spus, societatea se spală pe mâini şi dă din colţ în colţ atunci când se pune problema să-şi respecte clauzele contractuale. Deprinşi cu minciuna, cei de la Carpatica Asig SA, prin vocea inspectorului de daune, susţin că „undeva, pe luni, este gata, trebuia să fie gata de lunea trecută, dar a intervenit o întârziere la livrare”.
Dan Olaru, şeful atelierului de reparaţii de la Service IATSA Târgu-Jiu, spune, din capul locului, că n-au niciun interes să-şi lase clienţii să aştepte, susţinând că îi aşteaptă pe oameni „ca pe pâinea caldă”. Cât priveşte autoutilitara ce trebuia reparată pe asigurarea Carpatica Asig SA, Olaru afirmă că „stă la service, dar nu e deschis deviz şi nici comandă. E vorba de un stâlp pe partea dreaptă. Stâlpul acesta trebuie să mi-l aducă şi noi ne apucăm de treabă. Din acel moment durează maxim patru zile lucrătoare. Atâta timp cât eu n-am piesa, cu ce să mă apuc de lucru?!” În aceste condiţii, atât Dumitru Condulescu, şeful Service IATSA Târgu-Jiu, cât şi şeful de atelier Dan Olaru, spun că responsabilă de prejudiciul adus clientului este nimeni alta decât firma de asigurări.