“Săptămâna turismului gorjean”, organizată recent, a fost încă o dovadă de prostie, incompetență, amatorism și ineficiență în promovarea acestui județ, și, nu în ultimul rând, de risipă inutilă de bani publici.
Deși proiectul cu finanțare europeană de 10 miliarde lei vechi “Redescoperă Gorjul” a fost un eșec răsunător, Ion Călinoiu n-a înțeles că trebuie ori să-și primenească echipa din Consiliul Județean cu ceva experți, măcar așa, de sămânță, ori să delege organizarea și implementarea unor astfel de acțiuni unor firme specializate. Ion Călinoiu a angajat ce-I drept, ca purtător de cuvânt, pe Oana Paloș, o fostă ziaristă de duzină, remarcată în ultimul timp ca propagandistă înfocată a PSD-ului și, în special, a președintelui Consiliului Județean Gorj. Prin această achiziție, Călinoiu doar a îngroșat numărul specialiștilor din Consiliul Județean care nu se pricep, de fapt, la aproape nimic.
În ansamblu, a fost o manifestare scremută, chinuită, un ghiveci în care au fost îndesate nenumărate instituții pretins culturale, și din care n-a răzbătut nimic în presa centrală. Deci, Călinoiu continuă să aplice metoda imbecilă de a promova Gorjul în … Gorj. Bine, pentru a justifica bugetul exorbitant al manifestării – ținut la secret, deși sunt bani publici – Călinoiu a trecut pe afișul “Săptămânii turismului gorjean” tot felul de lucruri sfinte…
Dacă anul trecut mințeau în documente oficiale că au ajuns la Tg Jiu tour-operatori și asociații profesionale din turism, cu toate că nu călcase nici picior, anul acesta habarniștii din jurul lui Călinoiu au mințit gorjenii, chiar pe afișul manifestării, că agenții de turism din țară și străinătate participă, în Gorj, la un itinerar turistic și cultural.
De altfel, cu excepția a unu sau doi oficiali din județele vecine, alți străini n-au participat la săptămâna în care s-a încercat – pe hârtie numai – promovarea Gorjului. Așa s-a ajuns la situația de-a dreptul scârboasă că, în lipsă de invitați, din tradiționala pâine și sare au gustat lideri politici de mare anvergură ca Ciprian Florescu și Alin Văcaru.
Așa-zisul târg al meșterilor populari din zona centrală a fost și el o batjocură publică. În realitate, doar patru meșteri populari. În rest, o vânzătoare de alvițe și alte porcării nesănătoase, o ciobăniță cu lactate, un stand al S.C. APICOLA S.R.L. și restul căsuțelor păzite de angajați de la Camera Agricolă care umpluseră niște lăzi cu castraveți cumpărați din piață, într-un sictir nedisimulat.
De altfel, deși manifestarea a ținut pe hârtie de luni până duminică, joi la prânz deja nu mai găseai nici urmă de meșter popular.
A nu reuși ca, timp de o săptămână, să creezi un eveniment care să răzbată în presa centrală, este destul de dificil, dar “specialiștii” lui Călinoiu ating această performanță de fiecare dată.
O altă inepție: bugetul de promovare media al evenimentului a fost împărțit de Călinoiu tot ziarelor și televiziunilor din Gorj, continuând politica imbecilă de promovare a Gorjului în … Gorj. Când l-am văzut pe Ciprian Florescu – un tânăr cu care altădată aveam curajul să mă apuc să fac acest județ de la început – aberând la Tele 3 că, după acest eveniment, pământul nu se mai învârte după Soare, ci în jurul Gorjului, am rămas interzis.
Cât despre Oana Paloș, comunicatorul oficial al lui Călinoiu, e de ajuns să priviți alăturat vestimentația cu care a apărut în emisiunile de promovare a manifestării. Îmbrăcată nu office, ca orice comunicator educat și cu respect de sine, ci ca la nuntă, ca o țoapă, Oana Paloș a avut un discurs ambiguu, cețos, care explică și lipsa de viziune cu care a fost gândită și implementată “Săptămâna turismului gorjean .”
GORJNEWS solicită, în baza Legii 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public, toate documentele financiare aferente evenimentului respectiv. Dacă tot și-au bătut încă o dată joc de Gorj și de gorjeni, să vedem și cât ne-a costat această nouă “aroganță”.