Afirm inca de la inceput ca pot fi incadrat in categoria “telespectatorilor fideli ai ANTENEI 3”. Spun asta constient fiind de oprobiul public la care ma supun. Este una din sursele mele de informare, dar si postul cu ale carui pozitii politice si sociale am rezonat de cele mai multe ori. Cel putin pana acum.
Dar nu la luarile de pozitie ale Antenei 3 (cu care puteti sau nu sa fiti de acord) vreau sa ma refer.
Ci la un lucru care pentru multi, poate, a trecut neobservat.
Atitudinea fata de cultura si fata de (stiu, e deja un cliseu) valorile nationale.
Nu stiu cati va aminti ca e deja o mica traditie ca Antena 3 sa transmita concertul lui Tudor Gheorghe din preajma Craciunului.
Nu stiu cati au urmarit interviurile lui V. Ciutacu luate lui Grigore Lese.
Sau cel luat de M. Gadea marii actrite Draga-Olteanu Matei.
Interviul, absolut savuros, cu Florin Piersic este, poate, ceva mai cunoscut.
Cea mai recenta actiune de acest tip, “Maratonul Stefan Iordache”, a cuprins interviuri cu Dorel Visan, Maia Morgenstern si Mircea Albulescu, ce au culminat cu transmiterea unei capodepere a cinematografiei romane – “Cel mai iubit dintre pamanteni” – lucru cel putin neobisnuit pentru un post de stiri.
Este un lucru arhicunoscut in media: “CULTURA NU VINDE”.
Si acest lucru se petrece si pe pietele media solide. De aceea ea este peste tot “subventionata”.
Si este bine sa fie asa.
Numai ca pe piata media de la noi statul are un jucator deloc de neglijat, respectiv TVR, care beneficiaza de cel putin o sursa sigura de finantare (abonamentele si banii de la buget) si care, la randul ei, are mai multe canale. (Nu intru acum in scandalul restructurarii ei si al numarului imens de angajati). In paralel cu aceste promovari culturale, TVR difuza filme straine asupra calitatii carora nu ma pronunt intrucat, in mod evident, nu aveam cum sa le urmaresc.
Cred cu tarie ca era in fisa postului celor de la TVR sa preia initiativa acestor actiuni de restauratie a valorilor culturale. Cred sincer ca este obligatia lor, atata vreme cat nu au presiunea targeturilor, sa fie promotorii media ai valorilor nationale.
Antena 3 a aratat ca nu e deloc costisitor, si ceva imi spune si ca au fost si eficienti economic.