Joi a fost lansat website-ul Centrului Judeţean Gorj al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). Într-un context local dominat de neglijarea cvasitotală a segmentului de public relations şi comunicare instituţională, şefii agricultorilor gorjeni dau, astfel, o lecţie managerilor unor instituţii publice şi companii private cu pretenţii, ale căror site-uri, dacă există, ţin mai mult de preistoria internetului. Site-ul WWW.APIAGORJ.RO este rezultatul deschiderii manifestate de managerii instituţiei şi al profesionalismului firmei A T LABS, care l-a realizat.
Mitruţ Stănoiu, coordonatorul “zidarilor” care au pus cărămidă cu cărămidă pentru realizarea site-ului, mi-a răspuns la câteva întrebări despre felul în care sunt prezente instituţiile şi companiile gorjene în spaţiul virtual.
Mitruţ Stănoiu – Iniţial şi eu am zis la fel, în sinea mea. Lucrând cu cei de la APIA am descoperit o instituţie publică suprinzător de bine organizată. Oamenii de acolo işi fac treaba. Site-ul este rezultatul dorinţelor lor, eu doar i-am ajutat să-şi organizeze informaţia, le-am oferit o soluţie web simplă, uşor de actualizat şi dezvoltat.
M.S. – Este iniţiativa celor de aici. Am fost invitat la licitaţie, am depus documentaţia scrisă şi am câştigat sub preţul estimat de ei.
M.S. – Nu, e confidenţial, dar îţi pot spune că este mult sub valoarea reală.
M.S. – Da, indiscutabil! Efectiv, am vrut, din ambiţie, să arăt că se poate şi la instituţiile publice din Gorj, când există deschidere la nivel de management.
M.S. – Sunt lipsite de identitate web, nealiniate la standardele internaţionale de profil (WEB 2.0), şi nu respectă recomandările Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Parcă sunt făcute prin ’98 – ’99. Gorjul este în topul negativ şi la capitolul identitate web – imagine de firmă sau instituţie publică în online.
M.S. – Când navighez pe acest site este ca şi cum aş asculta Beatles… Dacă îmi lipseşte ceva vechi, ascult Beatles, dar nu este cel mai bun răspuns… Ei sunt vechi şi de calitate… La Primăria Târgu Jiu este vorba doar despre imagine învechită. TARGUJIU.ro ar putea deveni un forum al oraşului, ar trebui să permită interacţiunea cu cei care plătesc pentru tot ce este legat de Primăria Târgu Jiu, cu cetăţenii.
M.S. – Probabil asta se doreşte… Nu mă pot pronunţa pentru ceea ce s-a dorit. Pe acest site nu există nici rss, şi suntem în anul 2009! Nici motor de căutare intern, deşi era căutării secvenţiale a apus de multicel!
M.S. – Nu. În realitate, nu au cultură web suficientă, 90% sunt sigur de asta!
M.S. – Da. Nu ştiu dacă erau pe post de bibelou, dar stângăcia lor rezulta din felul în care ţineau mouse-ul în mână.
M.S. – Subscriu.
M.S. – Şi eu am scris despre batjocorirea operelor lui Brâncuşi, pe blogul personal: http://www.mitrutstanoiu.ro/2008/03/24/a-doua-moarte-a-lui-brancusi/ şi http://www.mitrutstanoiu.ro/2008/05/03/a-doua-moarte-alui-brancusi-partea-a-doua/.
M.S. – Întrebarea se rezumă la …”ce faci, ca individ, să ai noţiuni elementare despre internet?”. Răspunsul este: pentru că nu ştiu sau se feresc.
M.S. – ELTOP vine cu o imagine bună, deşi nu e, încă, finalizată, EXPONENŢIAL are un branding excelent. Consiliul Judeţean Gorj a făcut un pas important spre „mai bine”. Are un look foarte nou, şi funcţionalitate sporită.
M.S. – Nu, nu-mi laud site-urile, nu am contribuit la ele. Doar le apreciez calitatea.
M.S. – Am o viziune atipică: propriul meu concurent sunt eu. În 2010 sper să realizez site-uri mai bune decât în 2009, azi să fiu mai bun decât ieri. Fiecare firmă din industria asta are clienţii ei. Importantă este dezvoltarea domeniului.
M.S. – Majoritatea ţepelor, în afaceri, le-am luat în Gorj. Niciodată din afara ţării sau din afara judeţului. Managerii nu înţeleg, încă, faptul că noţiunea de afacere presupune binele ambelor părţi.
M.S. http://www.itmgorj.ro/ , http://www.casgorj.ro/ şi http://www.bumbesti-jiu.ro/ .