Nu ştiu dacă e adevărat ce se spune, că la Caracal s-ar fi răsturnat carul cu proşti. Ce vă garantez este că la LAZĂR SERVICE s-a răsturnat carul cu nesimţiţi şi incompetenţi. Imaginaţi-vă cam ce amestec dă nesimţirea cu incompetenţa şi veţi avea imaginea exactă a „calităţii” serviciilor oferite de LAZĂR SERVICE, din Târgu Jiu. Dovezile şi argumentele, mai jos.
Pentru că în Gorj există un singur agent autorizat DACIA, posesorii de autoturisme produse la uzina de la Piteşti, mai ales cei aflaţi încă în garanţie, nu au altă opţiune şi se văd nevoiţi să treacă pragul Lazăr Service. Pentru că folosesc de aproape şapte ani un LOGAN, am avut timp să mă conving că în acest service doar se simulează că sunt diagnosticate şi reparate maşini.
De exemplu, în 2004 – 2005, imediat după ce mi-am luat LOGAN-ul, pentru că din fabricaţie a venit accesorizat cu nişte zgomote supărătoare, vreme de mai multe luni s-au plimbat cu el aproape toţi „specialiştii” service-ului, toţi cu urechile pâlnie, dar fiecare cu alt diagnostic. După ce i-am plimbat o jumătate de an, mi-am făcut programare la un service DACIA din Piteşti. Acolo, altă ţară. Deşi nu era necesar, la intrare întâi au spălat maşina, după care a fost preluată imediat de doi ingineri care nici nu m-au luat în calcul când i-am rugat să facă un scurt traseu înainte să purceadă la remedierea defecţiunii. „Lasă-ne, ştim ce are.” După cam două ore, interval în care au dat bordul jos şi au strâns nişte cabluri ce vibrau aiurea, totul era absolut ok.
Cu altă ocazie, m-am dus la LAZĂR SERVICE cu o problemă la caseta de direcţie, şi mi s-a spus că nu mai pot folosi maşina până la înlocuirea acelei piese, care, fireşte, nu exista pe stoc şi a trebuit comandată. Cei de la SERVICE au parcat maşina la intrarea în showroom, mi-au dat cheia şi a rămas să aştept piesa. Plecat în week-end, primesc telefon să vin să-mi trag maşina de la intrare, că nu ştiu ce paranghelie aveau – probabil sărbătoreau primii 10.000 de clienţi foarte nemulţumiţi – şi îi încurca. Neavând avion personal, n-am putut onora solicitarea. Duminică seara, la întoarcere, maşina mea era în altă parte!!! Mutată pe braţe, că aşa a vrut muşchii lor.
La fel ca majoritatea celorlalţi posesori de autoturisme LOGAN sau RENAULT, după ieşirea din garanţie nu am mai călcat pe acolo, pentru că nu-mi place să mă automutilez. Era destul. În plus, cei de acolo te taxează şi pentru aerul inspirat în curtea lor, ajungându-se la facturi duble faţă de majoritatea celorlalte service-uri.
Marţi, 29 martie a.c., n-am mai avut încotro şi m-am înfiinţat la recepţia service-ului, să comand o cheie. Atunci am văzut că două zile mai târziu debuta o promoţie la anvelope de vară. Mi-am luat pliante, am analizat oferta şi în aceeaşi zi m-am întors şi mi-am făcut programare fermă pentru sâmbătă, 02 aprilie a.c., ora 8.00. Am fost asigurat că, acceptând acea planificare, LAZĂR SERVICE garanta că în ziua şi la ora respectivă vor exista anvelope pe stoc.
Sâmbătă dimineaţa, după 20 de minute necesare în mod curent celor de la front-office ca să se dumirească de ce-i deranjezi, mi-au spus că nu mai au anvelope aproape deloc (!). Din cele şapte sortimente trecute în ofertă, mai aveau doar două, cele mai scumpe. Obişnuit cu politica LAZĂR SERVICE, adică incompetenţă şi nesimţire cât cuprinde, am lăsat iar de la mine şi am acceptat ce rămăsese – anvelopele CONTINENTAL. După alte 10 minute, am fost înştiinţat că nici din acelea nu se mai găseau, decât trei…
Reamintesc că ne aflam în plină promoţie aprobată de DACIA RENAULT, că nesimţiţii şi incompetenţii de la LAZĂR SERVICE acceptaseră programarea mea, că o astfel de programare are caracter semicontractual şamd.
Pentru că în cel mai jegos stil gorjenesc, în această afacere de familie numită LAZĂR SERVICE, care lezează mii de consumatori, activitatea de aprovizionare, esenţială în cazul unui astfel de mastodont, a fost lăsată în grija fetei mamei şi a lui tata, Cristina Lazăr, foarte competentă, nevoie mare. Mulţi dintre angajaţii service-ului ne-au povestit că sunt deosebit de frecvente disfuncţiile generate de prestaţia deficitară a Cristinei Lazăr şi că, în mod inexplicabil, adesea stocurile scriptice nu concordă cu cele faptice! Carevasăzică, s-o fi aprovizionat service-ul cu anvelope pentru promoţie, dar dacă totul s-a întâmplat doar pe hârtie, e firesc să ajungi să nu-ţi onorezi programările şi să stai, tu, client, o jumătate de oră până îşi numără specialiştii lui Lazăr anvelopele uitate în soare, la copt.
Am cerut atunci, sâmbătă dimineaţa, să vorbesc cu cineva din conducere. Surpriză. Nu era nimeni din staff-ul managerial şi, senzaţional de extraordinar, nimeni nu ţinea locul managerilor absenţi. Curat vid de putere. Am plecat, fireşte, şi după alte treizeci de minute deja îmi încălţasem maşina cu anvelope de vară, din altă parte, la un preţ chiar mai bun decât cel „promoţional” oferit de DACIA.
În aceeaşi zi am sunat la Vocea Clientului – Dacia şi am relatat întâmplarea. Luni, 04 aprilie a.c., am primit telefonul de răspuns. Mi-au spus că pot comanda, special pentru mine, anvelope, la preţul promoţional. Am răspuns că aprovizionarea trebuia făcută în aşa fel încât să îşi onoreze programarea şi că vreau doar o cercetare internă la LAZĂR Service şi stabilirea vinovăţiilor. În final, pentru că ştiau că conduc un ziar de investigaţii şi că e posibil să fac publică întâmplarea, au scos ultima carte: „ştiţi, noi avem pentru dumneavoastră un cadou comercial consistent”. Am răspuns imediat: „nu pot accepta, pentru că ar însemna să îmi cumpăraţi tăcerea”.
Am revenit la LAZĂR Service marţi, 05 aprilie a.c., pentru o scurtă discuţie cu Logăscu Alin, directorul service-ului. Din discursul dumnealui, a rezultat că e foarte arogant şi foarte prost. Deci, un alt amestec foarte hidos: prostie combinată cu aroganţă. În prezenţa unui coleg de redacţie, a spus că am manifestat rea-credinţă, că de fapt n-am vrut anvelope, că n-aveam ce face şi am venit să le testez lor stocurile. Că la front-office era afişat regulamentul promoţiei. Neadevărat. La rugămintea mea, mi-a listat pe loc un astfel de regulament, care, după mintea lui, mă incrimina. Vă las să citiţi pasajul alăturat.
Logăscu a înţeles că eu trebuie să aştept anvelopele până pe 16 aprilie, toamna. În realitate, pasajul exclude clar clienţii care îşi obţinuseră programarea. Prost, foarte prost. Mi-a spus că se derula o cercetare internă împotriva celor care nu făcuseră aprovizionarea. Deci, brusc, nu mai eram de rea-credinţă şi vinovaţii erau alţii. Am cerut să vorbesc cu Cristina Lazăr, cea care trebuia să aprovizioneze service-ul cu anvelope, şi mi-a spus că nu poate fi deranjată. Mă rog, poate-i curge sânge albastru prin vene… Cât despre oferta celor de la Vocea Clienţilor, de a mă cumpăra cu un „cadou comercial consistent”, Logăscu a spus că nu face parte din practicile companiei DACIA.
În rest, la ceva vreme după discuţia cu Logăscu, m-am trezit cu telefon de la Cristina Lazăr, care mă confunda cu unul dintre angajaţii părinţilor săi şi se apucase să sloboadă tot felul de onomatopee asupra mea.
Luni dimineaţa am depus plângere la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor. Tot atunci am înaintat şi o solicitare de informaţii publice. În mare, am întrebat câte plângeri s-au primit în ultimul an împotriva Lazăr Service, cum s-au soluţionat, câte controale a făcut CPC Gorj la faţa locului ş.a.m.d. Nu am primit nimic, până la închiderea ediţiei, doar mi s-a precizat de către şefa instituţiei, Mihaela Răducan, că aproape tot ce am cerut este clasificat!!! Semn că, aşa cum mă aşteptam, se mişcă greu şi/sau sunt pe mână.
Îi asigur de tot respectul meu pe foarte puţinii profesionişti care au mai rămas în curtea LAZĂR SERVICE din Târgu Jiu.