„Spaţiu de închiriat”. Acesta este anunţul lipit pe foarte multe spaţii comerciale din Târgu Jiu. Dacă până la debutul crizei economico-financiare era destul de greu de găsit un spaţiu comercial semi-central sau ultra-central de închiriat, acum municipiul geme de foste magazine prin care fluieră vântul.
Acest fenomen ar fi îmbucurător dacă ar constitui efectul unei selecţii calitative a serviciilor şi produselor. Din păcate, adevărul este că avem atâtea spaţii comerciale goale pentru că oamenii de rând au din ce în ce mai puţini bani, iar când cumpără sunt obligaţi să aleagă produse şi servicii tot mai ieftine şi, implicit, de o calitate îndoielnică. Foarte mulţi comercianţi au preferat să se retragă într-unul din cele câteva bazaruri din Târgu Jiu, unde chiria este mai mică şi unde vând în general produse ieftine şi slabe calitativ, realizate oriunde, numai în România nu.
Ce urmează e uşor de anticipat, în acest judeţ monoindustrial în care „puternicii” zilei nu sunt capabili să construiască o strategie de redresare şi dezvoltare economică viabilă şi coerentă nici pentru următoarele cinci minute, cu atât mai puţin pe termen mediu şi lung.