Conform documentelor existente în Prefectura Gorj, TOUAREG-ul din dotarea lui Liviu Andrei a efectuat 181 km în medie, în fiecare zi lucrătoare din 2010! Deşi este asigurat CASCO – poliţa ridicându-se la circa 100 milioane lei vechi – prefectul a mai cheltuit în 2010 peste 213 milioane lei vechi cu reparaţii şi întreţinerea autovehicolului.
L-am văzut, recent, pe Gigi Becali, în ieslea oilor de lângă reşedinţa sa din Pipera, mărturisind, destul de convingător, că în fiecare dimineaţă mulge o oaie şi bea un pahar cu lapte proaspăt. Pe lângă Prefectura Gorj nu se găseşte niciun staul. Neavând prea multe opţiuni, prefectul Liviu Andrei s-a oprit în garaj şi a ales să mulgă … TOUAREG-ul din dotare.
Îndeletnicire străveche, mulsul presupune în primul rând multă cumpătare. Trebuie să te speli pe mâini, înainte – obligatoriu, după – opţional. Excesul de lăcomie şi lipsa de delicateţe în utilizarea mamelonului poate duce la deteriorarea sa iremediabilă. De asemenea, nu ai voie nici să înjuri, nici să ameninţi şi nici să răgneşti în timp ce mulgi!
Pentru că a Liviu Andrei a încălcat toate aceste reguli, TOUAREG-ul Prefecturii este aproape sterp…
Potrivit unui document oficial remis, la cerere, Ziarului de investigaţii GORJNEWS de către Liviu Andrei, în anul 2010 domnul prefect a efectuat cu TOUAREG-ul 43.472 km, adică o medie de 181 km parcurşi în fiecare zi lucrătoare! Acest barem imposibil poate fi realizat doar, eventual, de un şofer priceput să dea kilometrajul înainte, ca să-i pice, pleaşcă, carburantul corespondent!
Surse demne de încredere din Prefectura Gorj confirmă faptul că este destul de straniu modul în care se evaporă carburantul alocat instituţiei. În prezent sunt alocate Prefecturii 5 cote de carburant, din care, mărinimos, Liviu Andrei foloseşte … 4 (patru), una lăsând-o pentru uzul subordonaţilor. Mai mult, nu de puţine ori, consumul şi costurile de reparaţii şi întreţinere realizate cu TOUAREG-ul au fost „descărcate” scriptic pe celelalte vehicule din dotarea Prefecturii, pentru a echilibra, cât de cât, resursele cheltuite.
Deşi o revizie la un TOUAREG de tipul şi vechimea celui din dotarea Prefecturii se ridică, indulgent, la cel mult 2000 de lei / 15.000 km, în 2010 Liviu Andrei a cheltuit peste 213 milioane lei vechi cu întreţinerea şi reparaţiile autovehiculului cu pricina. Cu atât mai şocant cu cât TOUAREG-ul este singura maşină asigurată CASCO, Prefectura plătind circa 100 milioane lei vechi anual. Deci, dacă a lovit maşina, a fost reparată gratis. Atunci, cum s-a ajuns la peste 213 milioane lei vechi? Aşa cum spuneam mai sus, mulsul presupune multă cumpătare şi evitarea excesului de lăcomie.
Potrivit surselor noastre, intervenţiile reale la TOUAREG se realizează la NURVIL, iar cele imaginare, scriptice, ca să mănâncă şi gura lor, la un service „agreat”, unde maşina a fost reparată de mai multe ori, fără a-i călca, însă, pneurile prin zonă. Ca un detaliu ajutător, Liviu Andrei şi-a recompensat şoferul – Ion Danciu, zis Jan, angajându-i soţia, pe Angela Danciu, la cabinetul prefectului!
O soluţie pentru revigorarea turismului în Gorj ar putea fi organizarea unui pelerinaj la Târgu Jiu. Cohortele de turişti ar trebui să nu rateze şansa de a vedea aici, înainte de toate, prefectul nostru neîndemânatic la muls şi TOUAREG-ul lui, aproape sterp…