Cumnat de mână, la bază, neica Tudor a dat cu mucii și în fasolea de la Drumuri!
Cumnat de mână, la bază, neica Tudor a dat cu mucii și în fasolea de la Drumuri!
Investigatii15 noiembrie 2013

Avocat fără clienți și fără cauze. Director de poliție locală care a învrăjbit între ei foștii gardieni publici și i-a adus în situația de a-i face mai multe plângeri penale. Prezență meteorică în Garda Națională de Mediu, unde s-a cocoțat trăgând-o de fustă pe Rovana Plumb. Nu s-a adaptat, pe motiv că doamna Rovana nu urla la el în Operativă, cum știa el de la Cârciumaru că trebuie să urle șefii. Manierele căpătate de el în fundul Leleștilor l-au dat repede de gol, în București. Trimis îndărăt, la vatră, în Garda de Mediu Gorj, s-a încăierat rapid cu fostul comisar șef Ovidiu Ilie, față de care a și comis mai multe abuzuri. Când atmosfera de la Mediu se poluase peste măsură, a fost extras de PSD, partidul pe care îl slujește ca un slugoi, și numit șef la Drumuri. Paradoxal, dintre toate funcțiile prin care a trecut, aceasta îi dezvăluie cel mai bine toate beteșugurile. Pentru că la Drumuri chiar e de muncă, nu merge cu fofilatul, iar înjurăturile din partea șoferilor vin pe merit și cu un debit pe care până și un obraz gros, ca al lui Ion Tudor, îl suportă greu.

DN 66, multe controale, rezultate puține!

Orice ziarist care are întrebările la el și o vagă documentare prealabilă îl pune în încurcătură pe Tudor. Așa s-a întâmplat, deunăzi, și la TV SUD, la emisiunea “Întrebările zilei”.

După cum era de așteptat, subiectul principal a fost modul în care se simulează, de câteva luni, “reabilitarea” DN 66, pe tronsonul Rovinari-Petroșani. Cu toate că se efectuează săptămânal controale pe acest șantier, lucrările înaintează extrem de greu, și, mai mult, deși reprezentanții CNADNR au tot amenințat constructorul cu diverse penalizări, acest lucru nu s-a materializat până în prezent. Interesant este și modul în care Ion Tudor s-a prezentat în emisiune, el dând răspunsuri pe măsura unui om de rând, care observă că firma spaniolă nu face treabă, dar nu are nicio pârghie legală pentru a-i convinge să treacă serios la lucru.

”Toată lumea vede că pe acest șantier nu se desfășoară activitatea așa cum ne așteptam, și cum se așteptau și beneficiarii acestei lucrări, și anume cetățenii și conducătorii auto. Din păcate, cu toate încercările făcute, mobilizarea firmei spaniole a fost foarte – foarte grea. Noi le-am explicat despre importanța acestui drum, care leagă sudul țării de o parte din Ardeal, însă, cu toate acestea, s-au mobilizat foarte greu!”, a ținut să precizeze Tudor.

Analize, scuze și promisiuni

Venind în emisiune cu o groază de acte cu care spera, probabil, că va reuși să ia ochii realizatorului și telespectatorilor, și pozând într-un specialist, Ion Tudor a prezentat doar scuze și promisiuni. De altfel, în lipsa unui progres real în ceea ce privește modernizarea drumului ce leagă orașul Rovinari de Bumbești Jiu, a început să vorbească despre tot felul de analize, și să spună, pentru a nu știu câta oară, că dacă spaniolii mai tergiversează această lucrare, vor urma tot felul de sancțiuni. Ceea ce nu a putut să explice este de ce aceste sancțiuni nu au fost aplicate deja, în condițiile în care, până acum, trebuiau realizate lucrările în procent de cel puțin 40%, iar constructorul nu a ajuns nici măcar la 10%.

”Noi nu căutăm scuze, pentru că nu apucăm să vedem cine este vinovat… Nu rezolvăm nimic. Probabil că atunci când se va încheia perioada, acum în toamnă, la începutul iernii, sigur se va face o analiză mult mai riguroasă și cu niște măsuri luate, dar, oricum, greu s-au mobilizat, erau la prima lucrare în România. […] Au încercat, poate au avut și ei dreptate din unele puncte de vedere, dar nu conta, aveau obligația să se organizeze, și să treacă peste problemele întâmpinate”, a declarat Tudor.

Motiv de laudă?! “Ritmul lucrărilor a crescut de la 0,63% din valoarea lucrării într-o săptămâna, la 1,73”

De asemenea, pe tot parcursul emisiunii, șeful Secției Drumuri Naționale Gorj a făcut declarații contradictorii, evitând să prezinte limpede cum stau lucrurile. Un bun exemplu în acest caz este faptul că, imediat după ce Tudor a precizat că progresul realizat, în urma numeroaselor controale, este doar ”o picătură într-un ocean mai mare”, șeful de la Drumuri a declarat că dacă lucrările vor continua în același ritm (1,76% pe săptămână, din valoarea lucrării), drumul va fi terminat până în noiembrie anul viitor. Însă, cu un simplu calcul matematic ne putem da seama că acest lucru este imposibil, chiar și în condițiile în care se va lucra inclusiv pe perioada iernii.

”Din cauza faptului că sunt întârzierile foarte mari, ceea ce s-a făcut până acum nu este decât o picătură într-un lac mai mare. Vă dau un singur exemplu și apoi nu mai intrăm în cifre. Ritmul lucrărilor a crescut de la 0,63% din valoarea lucrării într-o săptămâna, la 1,73. Se cunoaște o creștere, dar este foarte puțin.”

Deși recunoaște că lucrările sunt realizate doar în proporție de maxim 7-9 la sută, în condițiile în care trebuiau să ajungă la 35-40 la sută, Ion Tudor declară extrem de convins că, dacă se va lucra în același ritm, drumul va fi circulabil de la un capăt la celalalt până în noiembrie anul viitor.

”Dacă ei vor merge în același ritm (n. red. – de 1,76% pe săptămână) există toate șansele ca la anul, în noiembrie, să circulăm de la un capăt la celălalt pe un drum modern”, a declarat Tudor, pentru ca apoi să se contrazică din nou, spunând că din cauza întârzierilor foarte mari, constructorul nu mai poate recupera timpul pierdut: ”lucrările efectuate nu au ajuns la 20%, este foarte clar că, dacă ar fi ajuns la 20%, puteau să recupereze…”

”I-am prins deseori că stau, dar nu îi putem sancționa, legea este în favoarea constructorului”

Mai mult, după ce a încercat să explice că nu fost aplicate până acum sancțiuni constructorului, pentru că a venit cu un nou grafic de execuție, pe care s-a angajat că-l va respecta, Tudor a spus că, din rezultatele controalelor, reise clar un singur lucru: constructorul nu a atins ritmul impus și nu a realizat graficul stabilit.

”Dacă nu veneau cu un nou grafic de execuție, pe care care să-l respecte, se trecea la sancțiuni, la penalități. Dar și aici legea este în favoarea constructorului. Când sunt prinși că stau, vin cu tot felul de scuze.[…] Problema e că nu s-a muncit cum trebuia să se muncească. […] Este foarte clar punctul de vedere al celor care au fost în control pe șantier: nu s-a atins ritmul și nu s-a realizat graficul stabilit. Acum trebuie să muncească de două – trei ori mai mult!”

Toate aceste inadvertențe nu l-au oprit, însă, pe șeful de la Drumuri să se bată cu pumnul în piept că drumul va fi gata până în noiembrie, fiind probabil cu gândul la următoarele alegeri și la ordinele primite de la partid. Măcar asfaltul să fie turnat, să aibă cu ce se lăuda!

”Până în noiembrie, anul viitor, se va turna asfalt pe acel drum, eu atât va spun! Va fi gata!”, a declarat răspicat Tudor.

”Să-mi dau eu demisia pentru niște dobitoci?… Nu am eu treabă cu drumurile!”

Mai mult, întrebat dacă își va da demisia în cazul în care nici de data aceasta nu se va realiza modernizarea DN 66, Tudor a declarat că ”nu-și dă demisia pentru niște dobitoci” și a recunoscut ceea ce multă lume bănuia de mult: că nu are nici o treabă cu drumurile!

”Să-mi dau eu demisia pentru niște dobitoci? Cinstit acum! Dar să lăsăm asta! […] Nu am eu treabă cu drumurile! Asta e ultima mea atribuție legată de acest drum! […] Ce sa fac? Să pun eu mâna pe lopată? Eu urmăresc legalitatea executării lucrărilor la acest drum!”

4 COMENTARII
  • Ion Popescu 15.11.2013 la ora 17:10 pm
    Curat murdar, neicusorule, si gros, foarte gros obrazul unei dintre mainile drepte ale carciumarului. Dar este sincer, aproape prost, de sincer. Asta nu are decat rostul de a primii niste sume babane pentru o functie politica, ocrotit de sefii haitei rosii. Securistul, probabil absolvent de ”Stefan Gheorghiu”, nu a putut face trecerea de la pupincurismul ceausist la cel manelist, ramanand cu un schelalait care nu-i poate acoperii nepriceperea si pompierismul cu care se manifesta in toate functiile in care a fost pus, politic. Doar pentru ca schelalaie in favoarea haitei rosii. Tinand cont de faptul ca are si urmasi care-i vor prelua, prin transfer, rolul, urmeaza vremuri si mai bune... O avea sange albastru, plumburiu?
  • gorjanul 16.11.2013 la ora 19:55 pm
    Mamelucu' asta nu stie decat sa dea plosca din mana in mana .
  • eu 16.11.2013 la ora 20:05 pm
    mai noua da liste cu cine are voie si cine nu are voie sa faca documentatii pentru drumurile nationale, documentatii de acces, angajeaza la directia de drumuri femei cu functia de jurnalist care ii da raportu la tot ce se intampla in directie, si da o lista cu trei proiectanti, ba cu doi , ba cu nu stiu cati care au voie sa faca documentatii pentru drumurile nationale, pe ce baza da aceea lista cu ei nu se stie, oricine este inginer de specialitate are voie sa intocmeasca documentatii, si alearga cu fiusu pe care l-a angajat acolo (Cristi) din poarta in poarta la agentii economici care au activitati cu acces la drumurile nationale si ii ameninta cu amenda daca nu semneaza contract cu CNADNR, conf. Legii....pacat ca asa numeste Ponta oamenii in functiii.
  • unu 04.12.2013 la ora 20:31 pm
    bun,am inteles ca nu este in regula cu faza cu proiectantii,dar,ce rau face fiu-su ca notifica agentii economici sa respecte legea si sa intre in legalitate.Acest lucru pe care il face el este cumva ilegal sau nu? @Eu esti cumva unul care pana acum ai functionat ilegal si acu te-a pus la plata?:))))
Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *