Prestatorii de servicii Olservmin şi Carserv, la care sindicatele erau acţionare au declanşat procedurile de faliment, după ce administratorul judiciar al acestor firme a ajuns la concluzia că fără contractele care veneau din partea CEO, acestea nu au cum să supraviețuiască pe piață. Mai mult, administratorul judiciar arată că neîncasarea creanţelor sau încasarea cu întârziere, dar şi necorelarea contractelor de prestări cu salariul minim pe economie sunt, de asemenea, motive pentru închiderea firmei.
„Condiţia impusă pentru plata facturilor de prestări servicii la 60 zile de la emiterea acestora a fost o altă cauză ce a condus la înregistrarea restanţelor, debitoarea având salarii neachitate pe o perioadă de trei luni din lipsă de disponibil. La data deschiderii procedurii de insolvenţă, debitoarea nu mai avea contract de prestări servicii încheiat cu principalul beneficiar al sau, respectiv CE Oltenia care nu a mai dorit prelungirea contractului, cel vechi expirând la data de 31 iulie 2013“, arată administratorul judiciar.
Toate aceste lucruri, cuplate și cu datoriile mari pe care cele două firme le au, au convins administratorul judiciar că reorganizarea nu este o soluție viabilă, astfel că se impune deschiderea procedurii de faliment.
„Din situaţia prezentata rezulta ca debitoarea nu are condiţii pentru susţinerea unui plan de reorganizare viabil, în consecinţă apreciem ca se impune deschiderea procedurii de faliment“, este concluzia din buletinul de insolvenţă.
Detalii, aici.