În mod normal, dispariţia carburantului ar fi trebuit evidenţiată la sfârşitul fiecărei luni, în bilanţurile contabile, şi la fiecare final de an, în momentul efectuării inventarierii, prin confruntarea stocurilor scriptice cu cele faptice. Cu toate acestea, prejudiciul a fost constatat abia după doi ani, de către principala gestionară a carburantului, referent Nădrag Ana, care a informat în scris managerul SJA Gorj, Prejbeanu Jana. Prin notificarea înaintată la 23 decembrie 2009, Nădrag Ana recunoştea că nu şi-a îndeplinit timp de doi ani o parte din sarcinile de serviciu. Atribuţii şi, implicit, obligaţii legale de monitorizare a consumului de carburant reveneau, de asemenea, lui Bunăiaşu Mircea, director tehnic, lui Vlădoescu Marinică, şef în cadrul Serviciului Mişcare – Exploatare (cumnat al ex-ministrului Sănătăţii, Mircea Beuran), lui Băiatu Elena, director economic, şi Jeanei Prejbeanu, manager. Cu toate acestea, conducerea SJA Gorj a reţinut culpa exclusivă a 30 de şoferi, împotriva cărora a depus la Tribunalul Gorj cereri de chemare în judecată, pentru a fi obligaţi să suporte contravaloarea prejudiciului.
Fără a elimina total vinovăţia şoferilor, Cristi Aldescu, preşedintele Sindicatului Ambulanţa, subliniază că gestionarea haotică, în ultimii doi ani, a carburantului s-a făcut cu ştirea şi în beneficiul conducerii SJA Gorj.
Această ipoteză este alimentată şi de maniera formală în care a fost cercetată recent Nădrag Ana de către o comisie internă. Pentru că nu a monitorizat în ultimii doi ani consumul de carburant, împotriva acesteia s-a propus sancţiunea minimă, respectiv “mustrare verbală”, dar a căzut la vot, în cele din urmă stabilindu-se, în consecinţă, nevinovăţia lui Nădrag Ana. De altfel, în ultimii doi ani aceasta a beneficiat de salarii de merit şi i-au fost plătite ore suplimentare.